Activitats
Tarda
Objectiu: Donar a conèixer els jocs i juguesques de les festes de barri i de poble.
Descripció: Recull ocs tradicionals de festa i cucanya d’arreu del món. Jocs jugats tradicionalment a places i carrers durant les festes populars adaptats als infants de 3 a 5 anys. Molts d’aquests jocs estan basats en el oficis de la gent del poble.
Nivell educatiu a qui va dirigit:
- Ed. Infantil
Objectiu: Descobrir els racons medievals i llegendes del barri vell de Manresa.
Descripció: La Maria ens demana ajuda per trobar la seva gallineta que es tan trapella que ha marxat. Els infants hauran de seguir les petjades que ha deixat pels carrers l’animaló, i superar un seguit de proves, per poder fer-se una visera de gallineta. Al final del joc la gallineta els explicarà com la seva rebesàvia va poder sortir d’un pou: el Pou de la Gallina, que es troba al barri antic de Manresa.
Nivell educatiu a qui va dirigit:
- Ed. Infantil
Objectiu: Recuperar i donar a conèixer els jocs tradicionals que feien a les places i als patis els nostres avis.
Descripció: Tots aquests jocs tenen una característica comuna: el material que es requereix per a jugar-hi són d’ús quotidià: guixos, espardenyes, gomes, cartes velles... Són jocs de pati i de carrer de tots els temps i que malgrat els anys han sobreviscut fins als nostres dies.
Nivell educatiu a qui va dirigit:
- Ed. Infantil
- Cicle Inicial
- Cicle Mitjà
- Cicle Superior
- Educació Secundària Obligatòria
Objectiu: Donar a conèixer els jocs i juguesques de les festes de barri i de poble.
Descripció: Recull de jocs tradicionals de festa i cucanya d’arreu del món. Jocs jugats tradicionalment a places i carrers durant les festes populars. Molts d’aquests jocs estan basats en el oficis de la gent del poble, entre ells el llançament d’espardenya, les bitlles catalanes o el bèlit.
Nivell educatiu a qui va dirigit:
- Cicle Inicial
- Cicle Mitjà
- Cicle Superior
- Educació Secundària Obligatòria
Objectiu: Fer un repàs dels jocs, festes i tradicions catalanes. Potenciar el treball en equip.
Descripció: Recull de proves basades en les tradicions catalanes. Aquesta gimcana fa servir elements d’imatgeria i elements sobredimensionats per donar més joc. (sacs cooperatius, carrera de capgrossos, gegants bojos...).
Nivell educatiu a qui va dirigit:
- Cicle Inicial
- Cicle Mitjà
- Cicle Superior
- Educació Secundària Obligatòria
Objectiu: Donar a conèixer els jocs i juguesques de les festes de barri i de poble.
Descripció: Recull de jocs tradicionals de festa i cucanya d’arreu del món. Jocs jugats tradicionalment a places i carrers durant les festes populars. Molts d’aquests jocs estan basats en el oficis de la gent del poble, entre ells el llançament d’espardenya, les bitlles catalanes o el bèlit.
Nivell educatiu a qui va dirigit:
- Educació Secundària Obligatòria
Objectiu: Construir un element de circ i aprendre a fer anar el poi.
Descripció: Aquest taller ens permet aprendre la tècnica de fabricació dels pois (boles de foc sense foc) i aprendre a fer malabars amb aquest element semblant a les cadenes de foc però sense el perill que aquestes suposen.
Nivell educatiu a qui va dirigit:
- Educació Secundària Obligatòria
Objectiu: Conèixer els orígens de tamborí i fling-it i practicar aquests esports.
Descripció:
Tamborí: És un esport d’equip originari de la península Itàlica, el qual els seus jugadors porten un tamborí (semblant a la pandereta) per colpejar la pilota. L’objectiu és aconseguir que la pilota boti dues vegades a camp contrari, o bé, provocar que l’equip contrari tiri la pilota fora del teu camp.
Fling-it: És un joc esportiu cooperatiu on els jugadors/es d’un equip estan agafats a una xarxa amb la que han de fer moure una pilota. Es poden plantejar diversos jocs i activitats paral·leles amb aquest material.
Nivell educatiu a qui va dirigit:
- Educació Secundària Obligatòria
Objectiu: Conèixer diferents jocs de taula d’altres cultures.
Descripció: Activitat de lleure en que els joves aprenen jocs nous i juguen en grup. Fent especial incidència en jocs de taula, jocs d’estratègia, jocs de lògica i jocs cooperatius. Els jocs són d’arreu del món, redescobrint jocs mil·lenaris de totes les cultures, fins als jocs de taula de nova generació premiats internacionalment. Finalitzarem l’activitat amb un joc de rol de l’home llop.
Nivell educatiu a qui va dirigit:
- Educació Secundària Obligatòria
Nit
Objectiu: Descobrir els racons medievals i llegendes del barri vell de Manresa.
Descripció: La Maria ens demana ajuda per trobar la seva gallineta que es tan trapella que ha marxat. Els infants hauran de seguir les petjades que ha deixat pels carrers l’animaló, i superar un seguit de proves, per poder fer-se una visera de gallineta. Al final del joc la gallineta els explicarà com la seva rebesàvia va poder sortir d’un pou: el Pou de la Gallina, que es troba al barri antic de Manresa.
Nivell educatiu a qui va dirigit:
- Ed. Infantil
Objectiu: Recuperar i donar a conèixer els jocs tradicionals que feien a les places i als patis els nostres avis.
Descripció: Tots aquests jocs tenen una característica comuna: el material que es requereix per a jugar-hi són d’ús quotidià: guixos, espardenyes, gomes, cartes velles... Són jocs de pati i de carrer de tots els temps i que malgrat els anys han sobreviscut fins als nostres dies.
Nivell educatiu a qui va dirigit:
- Ed. Infantil
- Cicle Inicial
- Cicle Mitjà
- Cicle Superior
- Educació Secundària Obligatòria
Objectiu: Descobrir els racons medievals del barri vell de Manresa i donar a conèixer la importància del rei Pere III per la ciutat de Manresa.
Descripció: A la Manresa de l’edat Mitjana el Rei Pere III busca cavallers. Els infants hauran de superar un seguit de proves a diferents espais del barri antic per arribar a ser cavallers. D’aquesta manera es farà una ruta pels espais medievals més rellevants de la ciutat.
Nivell educatiu a qui va dirigit:
- Cicle Inicial
- Cicle Mitjà
- Cicle Superior
Objectiu: Donar a conèixer jocs de rol i treballar habilitats cooperatives.
Descripció: Aquesta activitat té dues parts:
La primera és un taller per dissenyar i construir les cartes del joc de rol.
La segona és la pràctica del joc de rol on els jugadors es dividiran en dos grups i hauran d’aconseguir un objectiu comú.
Nivell educatiu a qui va dirigit:
- Cicle Inicial
- Cicle Mitjà
- Cicle Superior
Objectiu: Conèixer els orígens de tamborí i fling-it i practicar aquests esports.
Descripció:
Tamborí: És un esport d’equip originari de la península Itàlica, el qual els seus jugadors porten un tamborí (semblant a la pandereta) per colpejar la pilota. L’objectiu és aconseguir que la pilota boti dues vegades a camp contrari, o bé, provocar que l’equip contrari tiri la pilota fora del teu camp.
Fling-it: És un joc esportiu cooperatiu on els jugadors/es d’un equip estan agafats a una xarxa amb la que han de fer moure una pilota. Es poden plantejar diversos jocs i activitats paral·leles amb aquest material.
Nivell educatiu a qui va dirigit:
- Educació Secundària Obligatòria
Objectiu: Descobrir els racons medievals del barri vell de Manresa i aprendre a jugar al joc de rol dels llops. Practicar el diàleg i les decisions assembleàries.
Descripció: Els homes llops s’han amagat al barri antic de la ciutat de Manresa, els seus carrerons són els més adients per amagar-se. Els infants i joves hauran de seguir les pistes i descobrir quants homes llop s’amaguen entre nosaltres.
Nivell educatiu a qui va dirigit:
- Educació Secundària Obligatòria
Objectiu: Conèixer diferents jocs de taula d’altres cultures.
Descripció: Activitat de lleure en que els joves aprenen jocs nous i juguen en grup. Fent especial incidència en jocs de taula, jocs d’estratègia, jocs de lògica i jocs cooperatius. Els jocs són d’arreu del món, redescobrint jocs mil·lenaris de totes les cultures, fins als jocs de taula de nova generació premiats internacionalment.
Nivell educatiu a qui va dirigit:
- Educació Secundària Obligatòria
Preus
- Preu paquet 1 dia: 14,75 €/ alumne
- Preu paquet 2 dies: 27,75 €/ alumne
- Preu activitat de tarda: 10,40 €/ alumne
- Preu activitat de nit: 10,40 €/ alumne
En cas de fer una estada amb el programa del Camp/Entorn d’Aprenentatge gaudiu d’un acompanyant gratuït per cada 20 alumnes. En cas de reservar activitats complementàries gaudireu d’un acompanyant gratuït per cada 10 alumnes.